Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY společnosti xxxxx
- ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, a to mezi společností Wellness Trade,s.r.o. , IČO 29154871, DIČ CZ29154871, se sídlem Milady Horákové 42/127, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 203387 jako prodávající (dále jen „Wellness Trade“ nebo „Prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“), a to v souladu s §1751 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, (dále jen „OZ“).
- Detailnější informace o Prodávajícím jsou uvedeny na webových stránkách www.X.cz v sekci „X“,
- Kupujícím dle těchto VOP je fyzická osoba v postavení spotřebitele či podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba.
- Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ní jinak jedná.
- Tyto VOP také upravují vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „eshop“) Prodávajícího. Eshop je Prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese sparada.cz.
- Obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou (fakturace na IČ) či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, mimo výjimky níže uvedené (čl. 2. Sdělení Kupujícímu – spotřebiteli).
- Kupující vytvořením objednávky/podpisem smlouvy potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil se zněním těchto VOP, jejichž nedílnou součást tvoří Reklamační řád a Podmínky ochrany osobních údajů, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě vytvoření objednávky/uzavření kupní smlouvy. Znění platných a účinných VOP obdrží Kupující, společně s potvrzením objednávky na zadanou emailovou adresu/při podpisu smlouvy.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- SDĚLENÍ KUPUJÍCÍMU - SPOTŘEBITELI PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY/VYTVOŘENÍ OBJEDNÁVKY NA ESHOPU
Prodávající Kupujícímu – spotřebiteli sděluje následující:
- požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od Prodávajícího, příp. povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu;
- ceny zboží a služeb jsou na eshopu uváděny včetně i bez DPH, popř. s různými sazbami DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady objednávky;
- Kupující - spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o
- kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží;
- smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží;
- přičemž toto odstoupení musí zaslat na adresu sídla Prodávajícího, na e-mailovou adresu Prodávajícího info@sparada.cz, sdělit osobně v jakékoliv prodejně Prodávajícího.
- Kupující - spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
- poskytování služeb, které Prodávající poskytl s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
- dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu;
- dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- v případě odstoupení od smlouvy nese Kupující - spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za vrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě, že součástí rušené objednávky ze strany Kupujícího byl dárek, je Kupující povinen vrátit zboží dle objednávky, vč. přiloženého dárku.
- spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.
- smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu Prodávajícího.
- spotřebitel může uplatnit stížnost emailem na Prodávajícího, příp. se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
- v případě předobjednávky zboží Kupujícím je cena takového zboží pouze předběžná. Výsledná cena zboží se tak může lišit. O změně ceny bude Prodávající Kupujícího informovat. Kupní cena zboží bude stanovena až po naskladnění zboží. Případný rozdíl mezi uhrazenou předběžnou cenou a kupní cenou bude Prodávajícím vrácen nebo Kupujícím doplacen před dodáním zboží, pokud se Kupující nerozhodne předobjednávku zrušit. Prodávající si u zboží, které lze předobjednat, vyhrazuje právo změnit termín dodání, a to i opakovaně. V případě podstatné změny termínu dodání (tj. 30 dní) má Kupující právo od smlouvy odstoupit. Změní-li se okolnosti, z nichž Prodávající vycházel v okamžiku předobjednání zboží Kupujícím do té míry, že na Prodávajícím nebude možné rozumně požadovat, aby byla předobjednávkou vázán, má Prodávající právo předobjednávku zrušit bez dalšího a následně o tom informovat Kupujícího.
- ustanovení písm. i.) se nevztahuje na dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
- její kontaktní e-mailovou adresou info@sparada.cz
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY/OBJEDNÁVKY
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY V PRODEJNĚ
- Uzavřením Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a Kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí Prodávajícímu stanovenou kupní cenu.
- Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se Kupující stane vlastníkem až úplným zaplacením kupní ceny. Obdobně se toto pravidlo užije v případě zakoupení služby.
- Zaplacením kupní ceny se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá věc v ujednaném množství, jakosti a provedení, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnické právo k věci v souladu se smlouvou a VOP.
- Prodávající splní povinnost odevzdat věc Kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí.
- Má-li Prodávající věc odeslat, odevzdá věc Kupujícímu - podnikateli předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího a umožní Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci, Prodávající odevzdá věc Kupujícímu – spotřebiteli v okamžiku, kdy mu věc předá dopravce.
UZAVŘENÍ SMLOUVY DISTANČNÍM ZPŮSOBEM/PŘES ESHOP
- Pro vyloučení pochybností Prodávající informuje, že veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Cenová nabídka je vždy platná po dobu 7 dnů od doručení, nebo do vyprodání zásob. Prodávající není povinen prodat zboží za cenu uvedenou na eshopu v případě, že se cena jeví jako chybná, a tedy se výrazně odchyluje od cen za stejné zboží v místě a čase obvyklém. V případě uvedení chybné ceny je Prodávající oprávněn zboží za uvedenou cenu neprodat, resp. neuzavřít kupní smlouvu.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- 4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- 4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Přílohou potvrzení je aktuální znění VOP včetně Reklamačního řádu Prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li ve VOP uvedeno jinak.
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Uzavřená smlouva je Prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, kde je tento proces srozumitelně popsán.
- CENA ZA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.
- V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do týden dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající Kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Kupujícího. Výše daně z přidané hodnoty činí dle platných právních předpisů 21%, v případě koupě vířivé vany, má Kupující možnost přikoupit si službu „Montáž“, kde se následně uplatňuje snížená sazba DPH ve výši 15% (na zboží i montáž).
- Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY - SPOTŘEBITEL
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
- V souladu s § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí (postačí odeslat 14. den lhůty). Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží od prodejce ke kupujícímu. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. náklady spojené s navrácením zboží.
- Rozhodnete-li se kupující – spotřebitel pro odstoupení v této lhůtě, vyhrazuje si Prodávající povinnost Kupujícího k dodržení níže uvedených podmínek:
- Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle o odstoupení od smlouvy, a to emailem na info@sparada.cz.
- Zboží, které budete odesílat v rámci tohoto odstoupení, doporučujeme vracet v původním neporušeném obalu, zboží by nemělo nést známky použití, mělo by být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. Neposílejte zboží na dobírku. Doporučujeme Vám zboží pojistit.
- Peníze za zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží z internetového obchodu Vám budou vráceny stejným způsobem, jako byly obdrženy, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na Váš účet a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen kupujícímu vrátit všechny vynaložené prostředky dříve, než mu kupující předá zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Byla-li snížena hodnota zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti; zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích. Prodávající je oprávněn započíst částku představující náhradu škody, která mu vznikla užíváním zboží v rozporu s § 1833, na kupní částku.
- Pokud byly předmětem uzavřené smlouvy služby a bylo započato s jejich plněním, potom má kupující povinnost uhradit poměrnou část ceny za spotřebované služby, pokud kupující od smlouvy odstoupil.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Zboží zakoupené přes eshop, mimo vířivých van, je možné také vrátit v kterékoli prodejně.
Kupující není oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy ve smyslu ust. § 1837 občanského zákoníku:
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se zákazníkem v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, resp. není možné dodat prodávajícímu zboží od dodavatele prodávajícího za původně udávanou cenu,
- dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd., V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu a to do 14 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.
- Výše uvedená ustanovení se analogicky použijí i pro zrušení (stornování) objednávky a analogicky se taktéž uplatní pro deklaraci výše slevy při různých slevových nebo marketingových akcí.
- PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
- Zboží musí být odebráno nejpozději do 2 let od potvrzení objednávky, nebo od naskladnění daného zboží. Objednávka i naskladnění zboží musí být potvrzeno i písemnou formou (stačí emailem). Po uplynutí této doby se aktualizují ceny dle aktuální nabídky a nelze tedy déle dodržet domluvenou cenu, pokud není domluveno jinak. V případě neodebrání zboží z jakéhokoliv důvodu se rezervační záloha použije na náklady na skladování po danou dobu, administrativní poplatky a další náklady spojené s rezervací daného produktu a neposkytnutí jej dalšímu zákazníkovi.
- Zboží zakoupené přes eshop je možné zaslat prostřednictvím zvoleného přepravce nebo je možné si jej vyzvednout na prodejně, dle skladových zásob jednotlivých prodejen.
- Podmínky montáže tvoří přílohu č.1 těchto VOP
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Výše uvedená ustanovení obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání, dále elektronickou formou na info@sparada.cz.
- Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit, v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí, což může mít za následek nemožnost domáhat se svých práv z odpovědnosti za vady.
- Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím věci Kupujícím. Kupující je v souladu s § 2104 povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství.
- V případě, že Kupující použije zboží k profesionálním či průmyslovým účelům a v příčinné souvislosti s takovým použitím se na zboží vyskytne vada, jedná se o vadu, kterou Kupující sám způsobil a práva z vadného plnění tak kupujícímu nenáleží.
- V případě, že Kupující – podnikatel neoznámí vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči po přechodu nebezpečí škody na věci zjistit, pozbývá právo na odstoupení od kupní smlouvy.
- Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v délce trvání 24 měsíců, může však být prohlášením v záručním listě, na jeho obalu či reklamě stanovena delší. Pokud je tímto způsobem poskytována záruka delší než 24 měsíců, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky formou prohlášení v záručním listě či zvláštními obchodními podmínkami, a není-li tak určeno, uplatní se na vzniklé vady po uplynutí doby 24 měsíců po převzetí zboží. Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním.
- Kupující - spotřebitel má při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění tato práva:
- právo na bezplatnou opravu zboží
- právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná vada se stejnými projevy celkem 3x a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo pro větší počet vad řádně užívat.
- Právo na odstoupení od smlouvy - lze využít tehdy, není-li možné věc opravit a není možné ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat.
- Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli způsobilo značné obtíže.
- Záruční doba a práva z ní vyplývající pro všechny Kupující, kteří nejsou spotřebiteli, se uplatní v rozsahu, jež dovolují platné právní předpisy v době koupě. Vyskytne-li se u zboží prodaného Kupujícímu – podnikateli vada, má se za to, že kupní smlouva byla porušena nepodstatným způsobem a při uplatnění práva z vadného plnění se postupuje podle § 2107 Občanského zákoníku. V případě, že zboží zakoupí Kupující – podnikatel, a takové zboží bude použito pro profesionální či průmyslové účely (např. kávovar pro vaření kávy v restauračním zařízení, vířivá vana v provozovnách Kupujícího – podnikatele a podobně), neposkytuje Prodávající ke zboží záruku a práva z vadného plnění může Kupující – podnikatel uplatnit ve lhůtě 6 měsíců, která běží od přechodu nebezpečí škody na věci. Bude-li záruka poskytnuta, bude poskytnuta po dobu 6 měsíců od odevzdání věci.
- V případě, že reklamaci uplatnil Kupující – spotřebitel, rozhodne Prodávající o reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 ti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení, které zašle na e-mail spotřebitele o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení, které zašle na e-mail spotřebitele o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
- VYŠŠÍ MOC
- Smluvní strana neodpovídá za škodu způsobenou druhé smluvní straně porušením smluvních povinností, jestliže k tomuto porušení došlo v důsledku překážky, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále že by v době vzniku smluvního závazku tuto překážku předvídala.
- Smluvní strana neodpovídá za takto způsobenou škodu pouze po dobu, po kterou trvá taková překážka. Překážkou se pro účely tohoto ustanovení rozumí okolnosti vyšší moci, zejména, avšak bez omezení, přírodní katastrofa, povodeň, požár, stávka, popř. další okolnosti smluvními stranami zcela neovlivnitelné. Nastanou-li výše uvedené překážky, smluvní strany se zavazují, že učiní veškeré právní kroky, aby i přes tyto překážky mohl být účel jejich smluvního vztahu naplněn. Smluvní strany jsou povinny navzájem se informovat o skutečnostech vzniku vyšší moci, a to neprodleně emailem, telefonem nebo jiným vhodným způsobem.
- Provozní poruchy, překročení dodacích lhůt nebo výpadky subdodavatelů, nedostatek energie nebo surovin, dopravní poruchy, pokud takové události nelze předvídat, dále stávky, výluky, úřední postupy a případy vyšší moci zbavují po dobu trvání překážky a v rozsahu její působnosti postiženou stranu závazku dodávky, případně převzetí.
- DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@sparada.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR) – COI. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího. Více informací k takovému zpracování najdete v Ochrana osobních údajů společnosti Wellness Trade, s.r.o.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
- Volbou práva dle tohoto článku obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Nám. 5. Května 888, Hradec Králové 500 08, adresa elektronické pošty info@sparada.cz , telefon +420 721 586 583.
PŘÍLOHA Č.1
Stavební příprava a podmínky instalace
1.1 Plocha pro postavení / podloží
- Podloží musí být dobře zpevněné a vodorovné a musí mít rovnou dosedací plochu
- Stávající balkónové a terasové spády jsou patrné pouze u linie vody uvnitř vany a pro provoz vířivky nepředstavují žádnou překážku; podkládání klíny je ZAKÁZÁNO – spádování je možno vyrovnat pouze celoplošně.
- Celková (styčná) plocha položení musí odpovídat nejméně základové ploše vířivé vany – vana NESMÍ na okrajích volně viset, tj. nespočívat na podloží!
- Podklad musí unést celkovou hmotnost (vana, obsah vody a hmotnost uživatele). V případě teras a stropů je třeba prověřit jejich nosnost (plošná zatížitelnost podle velikosti vany ca. 350 – 450 kg/m2).
- Podloží tvořené omyvatelnými betonovými deskami, asfaltem, dlaždicemi, betonem, dřevem – skýtá možnost, že vanou bude v případě potřeby možnost pohybovat, tj. v prázdném stavu vanu posouvat po podlaze. Na střešních terasách nebo v interiérech (sklepy, zimní zahrady) se z důvodů redukce možných vibrací doporučuje použití tlumících podložek nebo rohoží. Vláknina rovněž chrání před poškozením fólii střešní terasy.
- DŮLEŽITÉ: Poškození, která je možno přičíst nedostatečně pevnému nebo nezpevněnému podloží, vylučují možnost uplatnění požadavků na záruční plnění.
1.2 Zapuštění / zabudování
- Pokud by Vaše vířivka měla být zapuštěna nebo zabudována s použitím dřeva, obkládacích dlaždic nebo kameniva, je třeba pamatovat na přístupnost k šachtě pro údržbu. Poraďte se Vaším poradcem, naše zkušenosti jsou Vaše výhra
- Odvodnění/drenáže – dbejte na to, aby nemohlo dojít k „zaplavení“ Vaší vířivé vany, usazené ve zpevněné šachtě, vnikající vodou (spodní, dešťová či průsaková voda, blízkost postřikovačů atd.). Postarejte se proto v takovém případě o vhodný odtok a odvod vody.
- Podloží tvořené omyvatelnými betonovými deskami, asfaltem, dlaždicemi, betonem, dřevem – skýtá možnost, že vanou bude v případě potřeby možnost pohybovat, tj. v prázdném stavu vanu posouvat po podlaze. Na střešních terasách nebo v interiérech (sklepy, zimní zahrady) se z důvodů redukce možných vibrací doporučuje použití tlumících podložek nebo rohoží. Vláknina rovněž chrání před poškozením fólii střešní terasy. - Stávající balkónové a terasové spády jsou patrné pouze u linie vody uvnitř vany a pro provoz vířivky nepředstavují žádnou překážku; podkládání klíny je ZAKÁZÁNO
Uvedené spádování je možno vyrovnat pouze celoplošně - Podložení popruhy – Jestliže je vana zapuštěná, doporučuje se pod ni vložit (nosné) popruhy, aby, v případě potřeby, zde byla možnost vyzdvižení vany ze šachty
- V případě potřeby servisních prací na nepřístupných stranách musí zde být dána možnost posunutí prázdného bazénu.
- DŮLEŽITÉ: Za umožnění přestavby, demontáže nebo uvolnění vířivky ze šachty, její posunutí nebo v případě potřeby vyzdvižení je plně zodpovědný majitel vany.
1.3 Proudové připojení
- Vířivé vany se připojují přímo a trvale – bez propojovacích konektorů – na proudové napájení v domě (skříň rozvaděče).
- Proudový přípoj u vířivky se nachází přímo pod obslužným panelem vany, v oblasti techn. vybavení.
- Podlahový přívodní kabel by měl být veden bočně kolem vířivky. Kabel je možno položit přiléhavě „neviditelně“ kolem všech 4 bočních dílů až k řídící jednotce. Kabel ja také možné provést po drobné úpravě vnitřkem vířivky
- Proudový přívod k vířivé vaně musí být proveden BEZ použití prodlužovacích kabelů a NEMĚL BY BÝT využíván pro jiné spotřebiče (osvětlení apod.).
- Při vícefázovém připojení musí jednotlivé přívody přicházet skutečně od různých fází, protože řízení vířivé vany prověřuje fázový posun a při zjištění nesprávného fázového přívodu by zařízení nepracovalo bezvadně.
- POZOR: Kabel nesmí být vyveden pod vířivkou vanou. Kabel musí být vždy vyveden mimo vanu.
Požadavky el. připojení
Proudový jistič |
Proudový chránič |
Přívodní kabel |
C16A/3/400V |
--*/3/0.03A |
CYKY5Cx2,5mm2 |
* Dle hlavního jističe objektu |
- Zapojení vířivky je provedeno přívodním kabelem CYKY 5x2,5 mm² z rozvaděče či podružné rozvodnice ze soustavy TN-S, kde N a PE jsou vedeny odděleně. V rozvodnici bude kabel jištěn jističem 16A s charakteristikou C a proudovým chráničem 30mA.
Předřazené jištění (v rozvaděči) musí být minimálně o řád vyšší než jištění samotného zařízení, aby byla dodržena správná selektivita jištění. - Důležitá ověřování: Zpětné účinky domovní sítě a kolísání proudu je třeba, pokud je to možné, odstranit, protože příliš vysoký proud a kolísavé napětí mohou vyvolat nečekané poruchy nebo mohou dokonce mít za následek zničení řízení vany.
DŮLEŽITÉ:
- Vhodný proudový přívod do místa pro postavení vany musí být proveden včas, ještě před dodáním vířivky a postarat o něj se musí kupující na vlastní náklady.
- Přípojka musí být provedena odborným pracovníkem, který má pro tuto činnost odpovídající oprávnění (profesionální elektrikář) a musí být opatřena platnou revizní zprávou ve smyslu ČSN 33 1500 a 33 2000-6.
- Pokud přípojka nebude provedena v souladu se stavební přípravou a provedena odborným pracovníkem, nebude tak odpovídat ČSN 33 1500 a 33 2000-6, technik prodávajícího zhotoví pouze provizorní vedení pro účely testování vířivé vany.
- Vlastní připojení a přezkoušení vířivé vany bude provedeno technikem prodávajícího (autorizovaným elektrikářem).
- Pro bezproblémové připojení vířivek vždy ponechejte v místě připojení dostatečnou délku el. kabelu (rezerva el. kabelu min. 5metrů).
1.5 Přívod a odvod vody
- Vířivá vana nevyžaduje žádné pevné připojení přívodní ani odtokové vody.
- Plní se zpravidla s použitím zahradní hadice, která je běžně k sehnání.
- DŮLEŽITÉ: Plnit přímo přes nasávací hrdlo cirkulačního filtru (aby se předcházelo tvorbě bublinek v systému).
- Odtok vody se děje přes bočně umístěnou podlahovou výpusť, která se, při pohledu zvenčí, zpravidla nachází vpravo od obslužného panelu. Průtokové množství je možno regulovat přes vestavěný průtokový ventil. Šroubový uzávěr slouží pro utěsnění. Pomocí adaptéru a hadice je možno vodu z vany odvádět na vhodné místo.
- Při provádění servisních prací na nepřístupných stranách musí být dána možnost, aby vanu v prázdném stavu bylo možno posunout.
- DŮLEŽITÉ: Za možnost přestavby, demontáže nebo obnažení vany, jakož i za její posunutí a vyzdvižení (popruhy) v případě potřeby se musí postarat majitel vířivky.
- Ukládání
- Vana je zabalena a umístěna na výšku nebo naležato na paletě.
- Další přeprava se zpravidla děje „nastojato“, pomocí plochého a přestavitelného přepravního vozíku, poskytnutého naším technikem.
- S pomocí tohoto vozíku lze snadno překonat zpevněné i travnaté plochy
- Zdolání větších překážek (jako schody, pažení, jakož i prudší klesání a stoupání) musí být vyjasněno předem (náš technik se s dostatečným předstihem před termínem expedice a uložení vany spojí se zákazníkem, aby tyto otázky byly co nejpřesněji vyjasněny).
- DŮLEŽITÉ Zodpovědnost za to, že místo pro usazení vany bude/je vhodně připraveno (elektrický proud, podloží) a že toto je volně přístupné, spočívá na kupujícím. Posoudit je třeba zejména:
- Šířku dveří a bran
- Šířku cest a průchodů
- Převislé konce přístřešků/střech, přemostění a nástavby, větve, střešní okapy
- Ohyby 90° vyžadují nutný prostor pro Natáčení
- V případě potřeby možnost (přechodného) odstranění částí plotů, keřů, hrazení
DŮLEŽITÉ: K organizačním záležitostem zákazníka náleží, aby v případě potřeby sehnal dodatečné pomocné síly (3 až 5 osob) pro vyložení a usazení vany u standardních vířivek do 400kg váhy bez vody. Dodatečné pomocné prostředky, obzvláště nutnost jeřábu, a v důsledku toho navýšené náklady, musí být vyjasněny předem. V zásadě je za umístění vany zodpovědný zákazník. Náš technik, se svými zkušenostmi, přitom rád pomůže. Technik se postará o první naplnění vany a její uvedení do provozu, přičemž Vás současně poučí v technických záležitostech a v záležitostech péče o vodu.